torstai 12. kesäkuuta 2014

Yöllisiä mietteitä aamuista :D

Täällä mä kukun, keskellä yötä (ainakin mun oman mittakaavan mukaan ;). Unirytmit on menneet hieman sekaisin viime aikoina, kun kesäkuun alusta saakka on töissä tullut tehtyä myös iltavuoroja.
Itseni on jotenkin ihan mahdotonta mennä nukkumaan, jos on ollut aktiivinen iltayhdeksään tai myöhempään. Normaalisti olisin tähän aikaan illasta jo ihan puhki ja poikki. Ensi viikko voi olla aika tuskaista kun pitäisi taas herätä joka aamu ennen seiskaa ja sitten treenitkin kääntyy päälaelleen iltapäiviin :D Nyt on tosiaan iltaisin muutenkin ollut tosi levoton olo, johtuu varmaan osittain ihan noista kesäilloista ja valon määrästäkin (mutta siitä en aio valittaa :D).

Olenkin tänään miettinyt, että olenko oikeasti aamu vai iltaihminen?
Täytyy myöntää, että aamu seiskalta nouseminen tuntuu välillä ihan hirveän hankalalta ja liian usein huomaa ajattelevansa ensimmäisenä sängystä noustua että "olispa jo viikonloppu niin sais nukkua" :D  Ahdistaa itseäkin tuollainen ajattelutapa :D Noh, uskon kyllä että etenkin ah niin ihanana syysaikana voivat nuo aamuherätykset olla muillekin vähän tukalia ;)  Toisaalta, jos herään todella aikaisin, tyyliin klo 05:00, huomaan ettei ole yhtään väsynyt ja kiukkuinen olo. Tästä syystä mulla on aina välillä ollut kausia, jolloin käyn treenaamassa aamuisin super aikaisin, ennen työpäivää. Niin, että ehdin kahdeksaksi töihin. Tämä on tosiaan ollut hyvin kausittaista koska syksyisin alkaa aina tanssi ja silloin voi viikolla illat mennä niin myöhään, että aamuherätykset olis käytännössä mahdottomia jos haluaa pitää järkevistä yöunista kiinni. Toinen syy on se, että mä olen kuitenkin henkeen ja vereen enemmän jumppa (tai tanssi, tai kickboxing, ym...) ihminen eikä meidän salilla mene kovin hyvää ryhmäliikuntavalikoimaa tarpeeksi aikaisin aamusta :D Että ehtisi oikeasti kahdeksaksi töihin.

Pilaako toi talouspaperi kenties tän mun mahtavan aamupala asetelman ;)

En tiedä, ehkä tässäkin asiassa on lopulta niin, että olet sitä mihin totut ;) Mun mielestä nyt kesällä on toisaalta ihan mahtava fiilis että voi valvoa normaalia myöhempään arki iltoina (ainakin osana viikoista) kun ei tarvitse ihan aina herätä niin aikaisin töihin. Myös sellaiset aamut, joina ehtii istua rauhassa syömään aamupalaa ja nautiskella lasista tuoremehua on ihan parhaita. Näitä aamuja on mulla normaalisti aika harvoin koska tottakai seiskan- aamuina täytyy laittaa se herätyskello soimaan vasta puolta tuntia ennen lähtöä, jotta ehtisi nukkua edes vähän pidempään ;) Ja sitten hirveellä tohinalla puurot naamariin ja ulos ovesta :D

Olen itse noin viitisen vuotta syönyt lähes melkein poikkeuksetta aamupalaksi puuroa, koska se on jotenkin niin hyvä stratti päivälle :) Puuroani tykkään tuunailla marjoilla, joskus raejuustolla ja nyt viimeaikoina kun on tullut testailtua proteiinijauhetta vähän kaikkeen niin olen testannut sen myös puurooni :D

Mites muilla, oletteko aamu vai iltaihmisiä? :D Entä mitä tykkäätte syödä aamupalaksi? Ja hyviä puuron tuunaus vinkkejä saa jakaa ;)


Voimasetti :)

Mun aamuihin kuuluu myös muutamat luotto vitamiinilisät ym. Nyt kesällä en käytä D - vitamiinia, mutta syksyisin käytän kokoajan. D - pearls on oikeasti hyvä D - vitamiini, ja sitä olen käyttänyt. Nyt kesällä käytän monivitamiinia joista mun suosikiksi on noussut kuvassakin näkyvä Earth Source. Vitamiinit tulee tässä valmisteessa oikeasti hyvistä lähteistä kuten levistä ja kasveista. Poikaystävä oli joskus ollut jollain terveysluennolla, jossa kerrottiin että esimerkiksi apteekin halpis vitamiineissa vitamiinit on saatettu ottaa vaikka kivestä, niin ettei ihmisen keho pysty vitamiinia edes käyttämään :/ Maksan siis paljon mielummin vähän enemmän kunnon vitamiineista, mitkä toimii ja mistä kroppa saa oikeasti hyötyä, kun vetäisin kurkusta alas jotain scheisseä mikä ei edes imeydy :) Vitamiinien lisäksi tulee tällä hetkellä käytettyä probiootteja sekä aina välillä vedän savikuurin tai MSM kuurin. Olen havainnut nuo ainakin omalla kohdalla todella hyviksi :) Olis mukava kuulla myös muiden luotto terveystuotteista ja miten ne on toimineet :)

Ennen kuin teksti alkaa rönsyillä taas uuteen aiheeseen, on varmaan parasta mennä nukkumaan :D Kello on jo paljon (vaikka mun bloggerin kello on kyllä jossain tyynenmeren ajassa, kun en tätäkään asetusta ole osannut muuttaa ;))  Hyvää yötä!

2 kommenttia:

  1. Mä syön nykyään aamusin sellasta tuorepuuroa, jonka teen illalla valmiiks jääkaappiin, just kätsyä, kun mä en _todellakaan_ oo aamuihminen! Laitan desin kaurahiutaleita ja vajaan desin sekä luomuomenamehua että maustamatonta luononjuhurttia ja sekoitan vielä kanelia ja kolmisen pekaanipähkinää murskattuna joukkoon. Puuro tekeytyy yön aikana valmiiksi ja aamulla nostan sen huoneenlämpöön heti kun herään niin se ei ole ihan jääkaappikylmää enää syödessä :) Reseptin oon bongannut YummyBaker -blogista! Näin kesällä pitäs tietty aina heittää vähän tuoreita marjoja vielä päälle niin kruunais setin.

    terkuin pikkusisko

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heipparallaa! :D Mäkin olen joskus kokeillut tuorepuuroa, tosin taisin tehdä sen tattarihiutaleista edellisenä iltana. Mä kuitenkin jotenkin kaipaan aamulla sitä lämmintä puuroa, ja tuntuu että meikäläiselle tuotti enemmän päänvaivaa se illalla puuron värkkääminen kuin aamuinen lämmitys :P Varmasti tuo tuorepuuro on kyllä hyvää ja terveellistä :) Ehkä pitäisi kokeilla taas joku kerta, vaikka noilla kaurahiutaleilla :) Tattarin maku ei ehkä ainakaan omia makunystyröitä niin hivellyt :P

      Poista