keskiviikko 11. kesäkuuta 2014

Suutarin lapsella ei ole kenkiä...

Otsikko taitaa kertoa kaiken oleellisen, ainakin melkein ;) Olen siis ammatiltani parturi-kampaaja (vaikka en noita hommia enää päätyökseni teekkään) ja jostakin syystä, vaikka tulee laitettua muiden ihmisten hiuksia, niin se oma reuhka on aina ihan jäätävässä kunnossa :D taitaa olla viime marraskuussa kun olen viimeksi itse käynyt kampaajalla kolleegalla, enkä sen jälkeen ole saanut aikaiseksi tehtyä tälle tukalle yhtään mitään. Päätin kuitenkin että nyt on asialle tehtävä jotain, kun enää ei melkein pysty peiliinkään katsomaan :D

Omien hiusten leikkaaminen on tietysti vähän turhan mutkikasta alkaa toteuttaa itse. Jotkut sitäkin tekevät mutta oma ammattiylpeyteni ei kyllä salli alkaa nirhimään omaa tukkaa sinne päin :D Otsatukkaa olen kyllä joskus leikannut, ja jos haluaisin taas otsiksen voisin sen hyvin itsekin leikata. Mutta nyt haluan mennä vähän aikaa ilman otsista, viime kesän otsis oli kyllä tosi jees mutta kaipaan vaihtelua ;)

Ettei nyt ihan mennä aiheesta kukkaruukkuun, niin päätin siis värjätä oman pään, kun en kampaaja-ajallekaan ole aikaa saanut tehtyä aikaa. Oma reuhka on myös kasvanut ja jopa paksuuntunut sen verran (luulen että suuri kiitos tästä kuuluu savikuurille ja MSM jauheelle joita olen ottanut kuureina aina silloin tällöin), että kampaajakäynti tulee aika suolaiseksi. Älkääkä nyt käsittäkö väärin, kannatan aina ammattilaiselle menemistä, sillä vaikka se ehkä rahapussissa kerran kirpaiseekin niin loppupeleissä kampaajakäynti tulee halvemmaksi kuin pieleen menneet kotivärjäilyt, joiden tuloksena moni joka tapauksessa päätyy kampaajalle. Kampaaja tietää myös aina parhaiten, mitkä aineet ovat parhaita juuri sinun hiuksillesi.

 Noniin, takaisin aiheeseen. Päätin siis tehdä värin tähän hätään itse :) Pakko laittaa alle pari kuvaa lähtötilateesta. Myös naamavärkki oli meikittä sen verran hirveää katseltavaa että sensuuri hieman iski ;)


Jäätävä reuhka ja feissi, vähemmästäkin ahistais :D

Kuten kuvista näkee niin nyt oli jo korkea aika pienelle muutokselle :D Muutenkin, olen huomannut että oma olo kohenee ja itsetunto nousee kummasti kun saa vähän vaihtelua omaan ulkonäköön :)

Sekoittelin värit, ja annoin vaikuttaa. Kyllä oli muuten tuskailua saada kaikki värit päähän, jotenkin tuntui että omaa tukkaa vaan oli ihan hirveästi ja massaakin upposi reippaasti enemmän kuin yleensä. Olin ihan yllättynyt, sillä mun tukka on oikeasti ollut varsinainen rotanhäntä, ohut kuin mikä. hento hiuslaatu mulla on kuitenkin aina ollut eikä se muuksi muutu :) Hiuslaatu on yksi tärkeä seikka, joka on aina tärkeä ottaa huomioon käsittelyjä tehdessä. Jälleen myös tästä syystä suosittelen aina ammattilaiselle menemistä. Ammattilainen tietää aina parhaiten mikä hiuksillesi on parhaaksi ja osaa valita aineet, jotka rasittavat hiuksiasi mahdollisimman vähän.

Värisatsi osa vol 1 :D Kyllähän tota uppos, melkosta taistelua ;)

Kun vaikutusajan jälkeen olin saanut lopulta massat pestyä pois hiuksista pääsin mun lemppariosioon, eli läträämään tuotteilla :D Itse käytän normaaliarjessa hirveän vähän tuotteita, oikeastaan hoitotuotteita enimmäkseen. Hiusten viimeistelyyn käytän lähinnä hiuskiinnettä ja tupeerausharjaa ;) Toki jos käytän rautoja tai fööniä käytän myös tarvittavat lämpösuojat ja muut muotoilutuotteet.

Nappasin kuvan mun lemppari tuotteista. Mielestäni nuo Wellan Brilliant - sarjan hoitotuotteet tuoksuu aivan ihanalle. Olen tosin huomannut, että sarjan shampoo ei sovi hiuspohjalleni lainkaan. Mun vakiolakka taas on Big Sexy Hair - Spray and Stay, ja Osiksen 2 Freeze on myös hyvä. Föönauksen alle tykkään käyttää SIMin Forme - sarjan lämpöaktivoituvaa Root booster -sprayta, joka on muuten hypoparfymoitu eli ei sisällä kaikista eniten allergisoivia ainesosia. Mukana suosikeissani on myös hennoille hiuksilleni hyväksi havaittu Wellan hoitoöljy ja perushyvä suihkemainen hoitsikka Bonacurelta, sekä Sebastianin lämpösuoja, johon olen aivan hullaantunut :D

Lempparit!
Noniin, tukka kuivattu ja kaikki hyvin :D Ihan hyvä väri tuli. Alkuun tuntuu todella tummalta, ja vanhaan verrattuna tietysti onkin. Pitää nyt hankkia kunnon kesärusketus ettei tuu liikaa Lumikki- effektiä :D !

Ei mikään paras kuva tukasta, mutta väristä saa selvää kumminkin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti