tiistai 22. heinäkuuta 2014

Roadtrip!

Hei taas pitkästä aikaa! Niin kuin kerroin, viime viikko sujui pitkin Suomea reissatessa ja blogikin sai kesälomailla tuona aikaa. Ajattelin nyt kerralla koota viime viikon tapahtumat yhdesi postaukseksi ja kertoa hieman enemmän meidän menneen viikon Suomi-roadtripista :D

Viime viikon sunnuntai aamuna pakkasimme kimpsut ja kampsut autoon ja lähdimme kohti Kuortanetta, jossa miehen yleisurheilukisat olivat vielä samana iltapäivänä. Jostain mun blogitekstien rivien välistä olette ehkä voineet huomata, että mulla on ollut pientä eripuraa selkäni kanssa, välillä enemmän välillä vähemmän. Jostakin syystä mun selkä vihoitteli sunnuntai-aamuna todella pahasti ja mun matka meinasi sen takia tyssätä ennen kuin pääsi kunnolla alkamaankaan. Onneksi kuitenkin nielin tuskani (ja valitettavasti myös rutkasti kipulääkkeitä...) ja matka jatkui. Kisapaikalle päästyämme minä hengailin kisapaikalla ja nautin auringosta kun mies valmistautui kisoihin. Koko kisapäivä oli kuuma ja aurinkoinen ja mieskin voitti kisansa, ei paha ;). Kilpailujen jälkeen menimme syömään ja läheisen järven rantaan kahlailemaan ja istuskelemaan hetkeksi aurinkoon. Oli ihan mielettömät maisemat ja kaunista :) Matkamme jatkui kohti Haapavettä ja myöhään sunnuntai iltana olimme perillä miehen isovanhempien kotona, keskellä landea ;)
Kisat vol1

Maalaismaisemia

Maanantai päivä valkeni taas lämpöisenä ja aurinkoisena ja se kuluikin miehen mummolassa hengaillen :D Siellä me käveltiin ja moikkailtiin vähän miehen sukulaisia, sekä lehmiä joita oli ihan takapihalla :D

Pus :D

Tiistaina ajelimme taas puolisentoista tuntia Ouluun, jossa miehellä oli taas kisat. Jälleen kerran sain nautiskella helteestä kisakatsomon puolella :D Kävimme vielä kilpailujen jälkeen pikaisesti Oulussa syömässä josta suuntasimme takaisin Haapavedelle.  Keskiviikko-iltapäivänä pakkasimme taas kamat autoon ja lähdimme ajelemaan kohti Nurmesta, jonka vieressä mun suvun kesäpaikka sijaitsee.

Mökkikaverit :)
Huutokallioksi kutsutulla kesäpaikalla vietimme lomaa muutaman päivän. Nautimme auringosta, kävimme mustikassa (vaikka niitä ei tänä vuonna harmiksemme kovin paljoa ollutkaan) ja mies lämmitti ukkini opastuksella myös ihanan savusaunan. Kesäpaikkamme sijaitsee Pielisen rannassa ja oli ihanaa päästä myös järveen pulikoimaan. Talviturkkikin lähti vihdoin ;) Vesi oli tosin niin lämmintä, että vaikea sanoa oliko tuo edes niin vilvoittavaa enää :D Raikasta ja mukavaa oli silti päästä uiskentelemaan vähän.

Sähläri sählää ;)

Mökkimaisemat <3

Piti meidän vähän syödäkki :D
Torstaina pääsin myös minä pitkästä aikaa vähän kokeilemaan treenausta, kun menimme Nurmeksen urheilukentälle hieman hikoilemaan. Tein paljon jalkaliikkeitä kuten askelkyykkyjä (eri variaatiot), kyykkyjä (myös eri variaatioilla), yhden jalan tuettua kyykkyä, sekä kokovartalon liikkeitä kuten punnerruksia ja burpee- hyppyjä. Treeni jäi kuitenkin viikon ensimmäiseksi ja viimeiseksi, koska selkä... Jotenkin ihan randomisti vihoittelee toi selkä, kun välillä urheilu ei tunnu vaikuttavan kipuihin, kun taas esimerkiksi tällä kertaa selkä ei tykännytkään yhtään hiljaiselon jälkeisestä treenistä :/ Päätinkin sitten suosiolla huilailla koko loppuviikon.  No, joka tapauksessa back to topic :D Olisi ollut mukavaa jäädä mökkeilemään vähän pidemmäksikin aikaa (paarmoista ja ulkohuussista huolimatta:D), mutta lauantaina lounaan syötyämme ja kahvit keitetettyämme lähdimme kohti Kuopiota, jossa miehellä oli sunnuntaina jälleen yksi urheilukilpailu.

Lauantai illalla mies kävi katsomassa kisapaikkaa ja verkkailemassa, ja sen lisäksi kävimme syömässä. Loppuita meni hotellilla huilaillen. Sunnuntaina suuntasimme aamupalan jälkeen kohti kisapaikkaa. Katselin kisoja tällä kertaa nurmikolta (kyseessä oli pikkukisat:D), ja lämmin sää helli taas. Kisan jälkeen kävimme vielä viilentymässä läheisessä järvessä, haimme subit matkaan ja lähdimme ajelemaan takaisin kotiinpäin. Kotona oltiin puoli kahdeksan jälkeen illalla. Autossa istumisesta ja helteestä väsähtäneinä latoimme kotona ruokaa ja makoiltiin väsyneinä sohvalla :D Sen pituinen se ;)

Ja vielä yksi ruokakuva ;)

Kaiken kaikkiaan oli mukava reissu ja viikko meni hurjan nopeasti. Nyt kun ollaan täällä Suomessakin vihdoin nauttia helteestä ja auringosta, niin oli tosi mukavaa reissata ihan vaan täälläkin. Olis mukava kuulla muiden kesäreissuista, millasia reissuja olette tehneet ja onko tullut treenattua vai huilittua? :)