sunnuntai 3. elokuuta 2014

Ajatusten koonti lomasta ja sen loppumisesta :D

Kesäloma, miten se meni näin nopesti? Maanantaina alkaa työt ja tällä hetkellä se tuntuu maailman ärsyttävimmältä asialta, vaikka tiedänkin, että arki alkaa varmasti rullata muavasti. Se vaatii vain taas hieman totuttelua. Tuntuu, että olisi ikuisuus siitä, kun on ollut töissä, mutta toisaalta tuntuu, että loma meni yhdessä hujauksessa. Oma lomani taisi kestää jopa 5 viikkoa!

Ajattelin, että kokoan vähän ajatuksiani nyt loman loppuessa. Vähän niin kuin kokosin ajatuksia tulevasta lomasta sen vasta alkaessa. Loman kohdalla puhuttaessa ei voi ehkä sanoa "miten saavutin tavoitteitani" :D mutta ajattelin että silti puin hieman eri asioita ja vertaan nitä siihen, mitä niistä lomani alussa ajattelin ;)

Loma-ajan treenit:
Hmm, loma-ajan treenit :D Ennen loman alkua suunnitelin tästä melkoista urheiluntäytteistä lomaa, ja ajattelin, että lomalla jos koskaan energiat riittävät ties millaisiin maratonsuorituksiin ;) Noh, valitettavasti karu totuus oli silti hieman jotain muuta. SELKÄ. Ei voi muuta sanoa. Pakko niellä ketutus ja koittaa peittää se huumoriin. En voi sanoa, että selkävaivat olisivat pilanneet kaikkea, sillä olen kuitenkin pystynyt liikkumaan. Olen tehnyt kivuttomia treenejä ja viimeksi viime torstaina olin aivan fiilareissa huippuhyvän HIIT- treenin jälkeen. Valitettavasti kuitenkin selän kanssa ollaan menty melkoista vuoristorataa, ja suunnitelmallisena ihmisenä mua suututtaa ja turhauttaa ja ketuttaa, (kaikissa mahdollisissa ketutuksen muodoissa) että en ole voinut pysyä mun alkuperäisissä liikuntaplaneissa. Tiedän, että joillain ihmisillä liikkuminen ei onnistu ollenkaan ja toiset istuvat koko elämänsä pyörätuolissa, mutta en vain voi sille mitään, että harmittaa.

Olen melkoinen ääripääihminen ja mulle kaikista pahinta on kohtuus (no, ainakin tässä asiassa) :D Kuulostaa nyt aika rajulta ;) Mun on oikeasti kaikista hankalinta koettaa noudattaa tällaisia sääntöjä, kuin "treenaa silloin kun hyvältä tuntuu" tai "koita keventää vähän treenitehoja" tai "treenaa vaikka joka toinen päivä". Mulle helpointa olisi se, että sanotaan "lepää paikallasi 2 viikkoa ja sitten olet kunnossa" tai se että sanotaan "treenaa täysiä vaan" :D Ihan sairaan vaikeeta ja, no sanoinko jo että ketuttavaa, kun pitää vaan epämääräisesti himmailla eikä oo edes mitään selkeitä ohjeita. Ja se, että selkäkipuiluun ei yli kolmenkaan kuukauden jälkeen oo tullut selkeetä parannusta :(. Noh. jatkotutkimuksiin ollaan menossa, ehkä sitten saan selkeämpiä ohjeita muutenkin. Mulle olis vaan yksinkertaisesti helpompaa olla vaikka jalka kipsattuna täysin  liikkumatta, kun se että, pitää kestää sitä perhanan kipua joka päivä, kaikessa mitä teet, välillä pahempana välillä parempana.

Loma-ajan ruokavalio:
Perusruokavaliorunko pysyi aika hyvässä kuosissa, ainakin aina silloin, kun oli kotosalla. Suomi-tripin aikana kasvisten ja vihannesten määrä ruokavaliossa valitettavasti laski, ja näiden megahelteiden aikana jätskiä on tullut lapattua naamariin ihan kiitettävästi. Suht järkevä ruokarunko on kuitenkin pysynyt läpi loman. Maanantaista lähtien aion kuitenkin vähän rajoittaa sen jädenkin kanssa, ja muutenkin painottaa herkkuhetket taas viikonloppuihin :)

Lomarusketus :D:
HAHA:D  Ehkä pinnallisinta ikinä ;) Mutta jauhoin varmaan viidessä postauksessa siitä brunasta, joten pakkohan se on nyt tässäkin mainita. Mission completed ;) Vaikka ainahan sitä vois olla ruskeampikin :D

Rentoutuminen ja relaaminen, sekä vapaa aika:
Etenkin alkuloma meni aika höyhenenkevyesti nautiskellen :D Nyt loppulomasta mun sisäinen ennakoija ja murehtija on herännyt eloon ja selkämasikset on sitten ruokkinut muutakin masistelua ;) Eli viimesen viikon oon enemmän tai vähemmän murehtinut loman loppumista :D Mutta on sitä tullut nautiskeltuakin. Ja oon kyllä ikionnellinen näistä säistä, jotka jäätävän kesäkuun jälkeen meille kuitenkin suotiin :) Nukuttuakin on tullut hyvin ja toivonkin että näillä univarastoilla jaksaisi taas vähän aikaa porskuttaa eteenpäin :)

Yleisarvio lomasta :D:
Oli hyvä loma!! Ja ihanat säät :) En voi valittaa, pienistä takapakeista huolimatta. Ehdottomasti toivon, että ensi kesänäkin olisi mahdollisuus pitkään lomaan. Ehkä silloin saan myös toteutettua mun haaveileman superurheilukesäloman :D

Millaisia fiiliksiä muilla on tästä kesästä? Onko lomat jo lusittu vai pääsettekö vasta nauttimaan kesästä?

Tän hauveliinin relaamistaidoista vois vähän ottaa mallia :) Ihana Dina <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti